22. heinäkuuta 2013

"When I get sad I stop being sad and be awesome instead. True story!"


Tässä on nyt taas päässyt vierähtämään viikko jos toinenkin viime postauksesta. Ja anteeksi (okei, oikeasti mä teen liian pitkää työpäivää ollakseni pahoillani), mutta tästäkään ei oo tulossa mitään isoa juttua. Kunhan nyt vähän kerron kuulumisiani.

Viimeksi mä kerroinkin saaneeni siitä lukemisen päästä kiinni. Nyt on bilsan ykköskurssin kirja luettu ja alleviivattu, ja toinen menossa jo hyvää vauhtia (noh... tänään aloitin, eli hyvällä tahdillani oon menossa ekan kappaleen puolivälissä, tänään tosin vielä pari kappaletta edessä). Ruotsissakin oon jo aloittanut Sveriges Radion uutisten kuuntelemisen, joten jotain treeniä pohjalla kuullun ymmärtämistä varten, itse kurssien läpikäymistä en vielä oo saanut aloitettua. Kyllä mä tässä vielä hyvin ehdin.

Töissä on mennyt ihan kivasti, samalla fiiliksellä kuin tähänkin mennessä. Viime viikon tein aamuvuoroa, ja nyt taas tää viikko on pelkkää iltavuoroa. Pikkuhiljaa alkaa työt kuitenkin helpottaa, nyt on menossa siis mun viimeinen täysi viikko. Ensi viikolla teen vain neljä vuoroa ja sitä seuraavalla kolme. Tiedossa siis yhä enemmän mun ja biologian yhteistä aikaa.

Autokouluun kuuluu hyvää, pienen kesätauon jälkeen sain nyt käytyä viimeisen teoriatunnin. Yhdellä ajotunnilla kävin taas viime viikosta, ja mulla meni oikeastikin hyvin ajatellen lähes kuukauden ajotaukoa. Kertaakaan ei maikan tarvinnut tarttua rattiin ja polkimiakin se käytti vain kerran. Siinäkään ei ollut mitään vaaratilannetta, kunhan vaan meinasin missata yhden risteyksen.

Viikonlopuksi katosin mökille Rutalahteen, samaan paikkaan kuin missä olin viime vuoden juhannuksena. Tänä vuonna ehdin viettää siellä vain yhden yön, mutta se oli kuitenkin ihana henkireikä töitten keskellä. Kerrankin pääsi rauhassa uimaan ja saunomaan ja muutenkin pakoon kaikkea kiirettä.

Niin, ja mä oon tänään virallisesti kuukautta vajaa 18-vuotias.






22 päivää abivuoden alkuun
31 päivää synttäreihin
49 päivää ruotsin kuunteluun
56 päivää bilsan ylppäreihin
60 päivää ruotsin kirjalliseen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti