18. marraskuuta 2012

Elämä on nyt eikä ensi vuonna


Mulla on ollut ihan mahtava viikonloppu. Oikeesti.

Perjantaina meillä oli ensinnäkin viimeinen liikkatunti, ja mä selvisin. Oon nyt virallisesti liikka kakkosen päässä liikan pakollisten kurssien suorittamisesta. Perjantain tunti oli itse asiassa ihan kiva ja mulle jäi semmoinen fiilis, et olin oikeesti ihan hyvä. Ensin ultimatea ja kotiarestia alkulämppänä, lopputunti futista. Kaikkein kivointa oli se, et silloin kun vastajoukkueella oli niitten parhaat pelaajat kentällä ja meidän joukkueen jätkät halus kentälle hyvät pelaajat ettei tää yks vaan jyräis siellä, mut huolittiin kentälle. Eikä vaan silleen tyyliin et "joku vielä" "no mä voin tulla" vaan tyyliin "hei tuu katja viidenneks kentälle". Jäi kyl hyvä fiilis koko kurssista, toivotaan vaan et maikka muistais mun nimen ja saisin ihan kohtuullisen numeron.

Toiseks perjantaina oli draamaa, mikä nyt vaan tuppaa aina olemaan ihan älyttömän kivaa. Käytiin läpi pari kohtausta ja puvustusporukan kanssa meidän pukuja (multa puuttuu enää sukkikset ja marimekon raitapaita, sattuuko keltään löytymään vaik keltaista?).

Käytiin kääntymässä Samulilla ja lähdettiin sitten vähän isommalla porukalla Annalle viettää leffailtaa. Ja se oli ihan sikasiistiä. Meitä oli parhaimmillaan seitsemän ahtautuneena vuodesohvalle, naposteltavaa oli ties millaista (esimerkiksi venlan tosi hyvää juustokakkua, joka oli siis tosi hyvää ruiskurusketuksesta huolimatta ;P) ja leffavalikoimaa löytyi vaikka muille jakaa. Katottiin lopulta se Disneyn Prinsessa ja sammakko, enkä muista vollottaneeni ikinä piirretylle samalla tavalla. En edes, kun Mufasa tai Bambin äiti kuoli. Mut kun se tulikärpänen kuoli! Onneks oli vedenkestävä ripsari. Kauhuleffana katottiin Rec(? saa korjata jos nimi meni päin prinkkalaa) ja olin silmät kiinni varmaan puolet leffasta ja toisen puolen kurkistelin sormien välistä. Anna oli hirmu suloinen, se peitti mun silmät pahimmissa kohtauksissa. Ja sit loppuun viel Keisarin uudet kuviot, ihmisten saattelut taksille ja linjikselle ja sit vaan höpistiin Annan kanssa loppuilta ja aamulla Annan äiti sit heitti mut kotiin matkan varrella.

Eilen olin sit hoitamassa Laurin päikkäkavereita, ikää 4 ja 6 vuotta. Ihan illasta vaan, eka ne tuli meille ja leikkivät Laren kanssa ja mä sain tehdä ihan omia juttujani. Kasilta isä sit vei meidät niille ja hoidettiin iltatoimet. Pojat ei olleet ikinä menneet nukkumaan kenenkään muun kuin vanhempien ja mummojen hoidossa jotenka niiden äiti sit sanoi, etteivät varmaan suostuisi mennä nukkumaan ihan tosta noin vaan. Se  sit oli ehdottanut, et mennään sänkyyn pötköttelemään ja lukemaan satuja ja ehkä sitten nukahtavat siihen. No tää nuorempi oli sit heti et "vai mitä, et heti kun me nukahdetaan niin sä soitat isille ja äidille et saa tulla kotiin?", sillä ei selkeestikään ollut mitään ongelmaa nukkumaanmenon kanssa ja ilmoitti ekan sadun jälkeen et nyt saa nukkumatti tulla kylään. Vanhempi sit selkeesti taisteli nukahtamista vastaan, mut neljännen sadun jälkeen alkoi kuulua toinenkin kuorsaus ja sit mä vaan pari tuntia rapsuttelin koiria ja luin omaa kirjaani. Eli aika helppo homma.

Tänään sit käytiin äidin ja Laretsun kanssa jumbossa, löytyi joululahjat ainakin marsuille, Ninjalle ja Larelle. Isälle ja eräälle tosi spesiaalille kamulle mulla on jo joululahja hankittuna, eli jäljellä enää Lassi ja äiti ja mä oon jo tosi hyvässä vaiheessa. Ideoita otan vastaan, mitä voin antaa jouluna äidille, jolle annan aina suklaata tai jotain kylpyvaahtoo tms. ja lopult homma päättyy niin et mä käytän sen lahjan, ent mitä voisin antaa 12-v pikkuveljelle?

Niin, ja tää pitää vielä sanoa: mä ja Lauri luukutettiin koko ajomatkan vantaalle ja takaisin Robinia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti