30. tammikuuta 2013

You want me down on earth, but I am up in space


Kuinka ihmistä voi väsyttää tällä tavalla? Okei, viime yöt on kieltämättä menneet valvoessa. Mutta siitä enemmän sitten kohta.

Proggis loppui. Viimeinen näytös meni aivan älyttömän hyvin, ja vielä en oo ihan ehtinyt sisäistää tätä tyhjää koloa mun maanantaissa ja perjantaissa. Ehkä sitten kun seuraava jakso alkaa. Seison yksin siellä auditoriossa ja ihmettelen, missä kaikki muut on. Tai sitten muille käy samoin ja me ihmetellään yhdessä opettajan puuttumista. Tilalle tulee nyt sitten DT8 eli sellainen pienempimuotoinen kurssi, jolla pidetään yllä draaman taitoja. Sitä on vaan yksi kerta viikossa, torstaina, eli mun aikataulutus muuttuu pikkaisen järkevämmäksi. Mitenköhän mä olen selvinnyt elossa koko tammikuun? En muista yhtäkään päivää koeviikon ulkopuolelta, että olisin tullut kotiin ennen viittä ja vain ollut ja sluibaillut kotona. Ei, tietenkin mulla loppui koulu maanantaisin ja perjantaisin viideltä, keskiviikkoisin neljältä. Maanantaisin ja tiistaisin mulla oli tanssi, keskiviikkoisin IKO, ainakin tiistaisin ja torstaisin kuntosali ja viikonloppuisin aina jotain muuta. En oo ehtinyt avata kunnolla edes tätä nyt menossa olevaa kirjaa (Becca Fitzpatrickin Riitasointu), vaikka edellisen sain luettua viikko sitten koulua varten. Ehkä mulla alkaa nyt elämässä vähän rauhallisempi kausi.

Koeviikko alkoi eilen, ja wanhojen harjoitukset ovatt nyt siis ohi muutamia välkkätreenejä ja kenraaliharjoitusta lukuunottamatta. APUA! Onneksi mulla on sentään kampaaja, mekko ja kengät katsottuina ja mekon saan tarvittaessa lyhennettyä vaikka jesarilla edellisenä iltana. Kyllä ne tanssitkin menee. Vielä kun polkkaan ehtisi kunnolla mukaan niin hyvä tulisi.

Tosiaan, se koeviikko. Proggistelun ansiosta mulla jäi vähän näitä kirjoitelmia rästiin, ja mun oli tarkoitus palauttaa maanantaina niin enkun kuin äikänkin essee. No, en sitten palauttanut kumpiakaan. Eilen oli sitten enkunesseen ehdoton deadline, joten sen väänsin keskellä yötä ja pääsin nukkumaan yhden aikoihin. Tuloksena viisi tuntia unta ja 95/99 pistettä esseestä. Mitä ihmettä?!?! Äikän opettaja ei ollut eilen koulussa, joten sain lisäaikaa tähän aamuun. No kuinkas kävikään? Kirjoitin taas keskellä yötä ja taas valot sammui yhdeltä. Koko kirjoittamisen ajan oli tunne, että meen ihan ohi aiheen ja kirjoitan tosi kökösti, mutta ei ollut aikaa aloittaa alusta. Jälleen viiden tunnin unet ja tuloksena 50 pistettä esseestä (eli niille jotka ei tiedä, käytännössä sama kuin peruskoulun ysi). Vielä isompi häh? Mitä nää opettajat on oikein vetäneet? Eilen oli siis enkun koe ja tänään ruotsin koe, molemmat meni ihan jees mutta paremminkin olisin voinut pärjätä. Huomenna äikkä, sitten hissa ja ensi viikolla fyssa ja matikka. Niissä on tehtävät vähän rästissä. Noin niin kuin vaihteeksi. Lukemiset on rajoittuneet noihin enkun ja ruotsin koeaamun paniikkilukemisiin, saa nähdä saisinko itseni koekirjojen ääreen vielä tällä koeviikolla ihan ajoissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti