19. syyskuuta 2012

In the twilight of these white nights


Mä läysin mun uuden lempparilauluni. Oon kuullut White Nightsin jo aiemminkin useemmankin kerran, ja aina se on jäänyt kaivertamaan mieleen hetkeksi. Nyt sit sain sen lopultakin jäljitettyä, ja oon ihan onnesta soikeena! Tää on nyt soinut 24/7 eilisestä asti.

Sanoisko vaikka, että mä oon ihan hirveesti jäljessä kaikesta. Tosin mulla on jo aikataulu valmiina, mut saa nyt nähdä, kuinka paljon apua siitä loppupeleissä on. Ainoa asia, jonka oon saanut tehtyä, on palaute ihmissuhdetaitokurssista. Huomenna olisi kanssa enkun referaatin palautus, tosin sen ajattelin jättää mulle bussitehtäväks. Jotain plussaa näissä pitkissä koulumatkoissakin. Rästilistalta multa löytyy myös ruotsin teksti (palautus vasta ens tiistaina, eli sitä en viel ressaa), mantsan bonustyö (viikko aikaa), kuvikseen muutama teksti + kommenttityö (tekstit teen varmaan viikonloppuna, ja huomenna ajattelin saada hyvään vaiheeseen ton kommenttityön kuvistunnilla) sekä tietenkin se iänikuinen matikka. Mä rupean pikkuhiljaa ymmärtämään jotain derivaatasta. Tosin vieläkään ei oo ihan täysin tullut selväksi, et mikä se derivaatta oikein on. Jotenkin se liittyy tangenttiin, ja villi veikkaus on, et derivaatta kertoo tangentin yhtälön. Saa kertoa jos meni ihan metsään, vielä on reilu viikko aikaa sivistää mun tietotasoani. Joka tapauksessa, vaikka mitä on tekemättä, ja mun kalenterin ylimääräinen aika -kohta näyttää aika pyöreästi nollaa. Miten mulle näin oon päässyt käymään?!?

Koulussa on ollut aika perushuttua, tosin kaikkialle on aina niin kova kiire, etten oikeen ehdi ees välkkiä pitämään. Pari päivää oon ajatellut hoitaa ton mun matkatukijutun, mut ei oo vaan iskenyt mitään rakoa, jossa oisin voinut käydä sen hoitamassa. Hirvee fiilis. Samalla tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi. Tätäkin mä ihmettelen syvästi. Minne ihmeeseen se aika oikein katoaa? Jos tää ois Harry Potter -kirja, niin mä veikkaisin ei-olemista (olikohan se noin? kyllä varmaan). Tosiaan mun vapaa-aika on nollilla: koulun jälkeen on aina hirmuinen kiire harrastuksiin tai jonnekin muualle. Maanantaina ja eilen oli tanssia, tänään ysiseiskojen isoskoulutus. Streettunnit on aika jänniä nykyään, kun meillä on se mun joskus mainitsema uusi ope. En sano mitenkään, et se ois huono opettaja. En vaan oo vielä tottunut sen tyyliin, vaikka mä tunnunkin ole paljon avoimempi sille kuin moni muu meidän ryhmäläinen. Mä nyt katon, et miten tää tilanne kehittyy. Tuskin siinä kauaa menee ennen kuin mä saan punaisesta langasta kiinni, mul on kummiskin yhdet parhaista pohjista siellä tunnilla, jossa monet siis ensimmäistä vuotta streetissä. Eilinen logging oli muuten ihan älyttömän hauska. Anniinaa en oo vielä edes nähnyt, ja sen saikku kestää kuulemma vähintään lokakuulle, ja nyt meillä oli joku ihan uppo-outo sijainen, joka oli jo viime viikon tunnilla (jolla siis en ollut). Nimeään se ei muistanut kertoa, mutta muuten ihan älyttömän mielenkiintoinen ja kiva tunti. Ensinnäkään meillä ei ollut oikeeta lihaskuntoa (plussaa), toiseksi sen tekniikkaharjoitukset oli tosi mukavia (lisää plussaa) ja viimeiseksi, muttei tosiaankaan vähäisimmäksi, mä tykkäsin ihan sikana sen tekemästä loppusarjasta (isot aplodit ja iiiiiiiso plussamerkki!). Tänään kiidin sitten koulusta tosiaan suoraan paimentamaan näitä pikkuruisia häröpallogenerationin isoskoulutettavia. Ei siitä sitten sen ihmeemmin mitään kerrottavaa, aika normijuttuja ja lopuksi joku haastattelu pääsiäisriparista.

Huomenna mennään vihdoinkin viettää mun synttäreitä, tosin vitsinä siis enemmänkin nähdä ihmisiä pitkästä aikaa kuin oikeesti juhlia. Mennään keilaamaan kuudestaan (minä, Annika, Noora, Anette, Maaria ja Binni) ja sen jälkeen Nooralle viettää iltaa. Perjantain oon luvannut viettää Annan kanssa leffailtaa. MIHIN IHMEEN RAKOON MÄ TUNGEN NOI KAIKKI KOULUTEHTÄVÄT?!?!?! Kalenterin käytön opettelu ei ota onnistuakseen kaikkien menojen kanssa. Miks aikaa ei vois vaan olla, voisin napata sitä aina jostakin tarpeen tullen? Koeviikkokin alkaa ens viikon torstaina.

Ps. Se fiilis, kun saa ruotsin lyhyestä tekstistä 28/33p ja kokee kerran elämässään oikeesti osaavansa ruotsia. Jag kunde tala svenska hela natten! God natten alla, sov god<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti