23. lokakuuta 2012

Nostalgiaa

Nyt on syysloma ohi ja eka koulupäivä takana vähään aikaan. Aamulla liikassa sulkista, jonka jälkeen ensimmäistä kertaa en näyttänyt siltä, et oisin läheistä sukua tomaatille tai paloautolle. Matikassa sijainen, yh:ssa perushuttua ja fyssassakin sijainen. Eli ei siis mitään ihmeellistä. Olin hirveen ylienerginen ja mut saattoikin löytää vähän mistä vaan hymyilemästä typerästi, kikattamasta, tanssimasta tai lauleskelemasta. Yleensä vähän noista kaikista. Niin, ja sitten mä halailin ihmisiä. Ja tein sitä juttuu et tuun hiljaa ihmisen taakse ja survaisen sormet sen kylkiin. Säikähdys taattu, ja melkeen kaikki on varmaan jossain vaiheessa lukiota (tai yläastetta, siellä tää tapa alkoi) kuulleet verta hyytävän kiljaisun "KATJAAAAAA!!!!!". Niin, ja sit mä sain mulle huomiselle lastenhoitokeikan seurakunnalta.

Löysin tossa syysloman lopulla joltain foorumilta (vai oisko se ollut sittenkin joku ihan kunnon nettisivu tai vastaava? ei enää muista) jotain juttua lauluista, jotka olivat pinnalla mun ollessa ala-asteella. Käsi pystyyn jos muistat nämä!

1. Akcent: Kylie


Mitä mä tästä sanoisin... Eikö ne aikuiset kattoneet yhtään noita sanoi ennen kuin soittivat ala-asteen diskossa? Tai sitten ne luotti siihen, et me ei osattais enkkuu tarpeeks hyvin tai ainakaan ymmärrettäis ton tarkoitusta. Okei, no eihän me sitä enkkuu osattu. Silti. Ei tarttenut soida kuin joku kymmenen sekuntia jos sitäkään ja aivois naksahti et vitsit, tän sävelen mä muistan!

2. Darin: Step Up


Silloin joskus Darin oli tosi kova juttu. Mun vanhempien kummilapsen siskolla oli noita julisteita joku miljoona ennen kuin se kävi riparin, ja nyt se on varmaan parikymppinen. Eli joo, tästkin on sitä aikaa vierähtänyt. Ajattelin aina, etten tykkäis Darinista, mut en sit varmaan ollut tajunnut tän olevan sitä itseään. En ikinä tienny tän kappaleen nimee, mut lauloin aina jotain omaani mukana kun tää tuli radiosta.

3. Infernal: From Paris to Berlin


No tää taitaa vieläkin pyöriä radiossa. Jos ei heti tunnista, niin anna soida kerttiin saakka. Rupesin jostain syystä laulamaan tätä tänään välkällä, ja Samuli oli ihan heti messis laulamassa. Eli en oo siis ainoo joka tän muistaa!

4. K-Maro: Femme Like You


Tää kanssa vaati mulla kuuntelemisen kerttiin saakka ennen napsahtamista. Mutta tän kyl kaikkien on pakko muistaa, onhan?

5. Jamelia: Superstar


Tää oli vähän epämääräisellä tavalla tuttu. Missään vaiheessa ei ollut sellaista fiilistä et tää ois ollu iso osa mun nuoruutta, mut kyl mä tän oon aiemminkin kuullut.

6. Amy Diamond: What's In It For Me


Hei, kuka nyt ei muistais AMY DIAMONDIA? Oli ainakin meiän ala-asteen diskojen soitetuin laulaja. Härregyyd se on jo kakskymppinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti