9. kesäkuuta 2012

And then I was home again

Eilen illalla laskeuduttiin Suomeen puoli yhdentoista jälkeen, joten nyt oon jälleen mun rakkaan USBini äärellä ja saan kuvia koneelle. Tähän en nyt kuitenkaan vielä jaksa niitä laitella, tänään tulee vielä joku oikeen iso kuvapläjäys!

Lähdettiin mökiltä vasta joskus ennen yhtätoista kohti Kööpenhaminaa. Ensimmäinen sadepäivä osui aika sopivasti ajopäivälle kun ei olisi muutenkaan ehtinyt olla ulkona, joten oon ihan tyytyväinen. Aikalailla ajettiin suoraan pysähtelemättä matkan varrella, kerran taidettiin pitää evästauko. Ensimmäinen kunnon pysähdys oli sitten vasta Köpiksessä Field'sin ostarilla. Kaupat oli aika samat kuin Suomessakin, hinnat vaan korkeemmat, mut löyty mulle kuitenkin jotain kotiinviemisiä: Monkista löytyi semmoiset aivan überihanat farkkusortsihaalarit kolmellasadalla kruunulla (suunnilleen pikkaisen päälle 40€). Legot sai nyt onneks jäädä kauppojen hyllyille, oli muutenkin ihan tarpeeksi hankalaa saada kaikki mahtumaan laukkuihin niiden repeämättä.

Lentokentällä ei kauaa ehditty olekselemaan, sen verran että sai purkat ostettua (jos ette oo ikinä lentäneet, teillä ei oo aavistustakaan kuinka tärkeetä on mässyttää purkkaa nousussa ja laskussa) ja haukattua jotain pientä syötävää. Mun ja Lassin vieressä istui koneessa sellainen hirmusuloinen pikkutyttö joka hirveesti kehu osaavansa hienoa kaunokirjoitusta ja muutenkin höpötti kaikesta mahdollisesta. Oon jo valmiiksi lentokammoinen (okei, en mä lentämistä pelkää vaan niitä nousuja ja laskeutumisia) ja Lassi siinä vieressä ei paljoa asiaa auttanut. Onneks lento kesti vaan jotain puoltoista tuntia niin en sen kauempaa ehtinyt panikoimaan. Lennettiin muuten Nurmijärven yli, ette voi ikinä uskoa kuinka hyvä maamerkki yks Lepsämässä sijaitseva lato on. Sen katto on maalattu toiselta puolelta käytännössä neonvihreeksi joskus vuosia sitten, ja ilman sitä oisin tuskin tajunnut että lennetään ihan kodin yli. Paljoo muita tuttuja rakennuksia en bongannut, Puokan maneesin ja Klaukkalakin vilahti ohi vähän kauempana.


Mut nyt oon kotona ja tiiän tarkalleen, mitä teen seuraavan viikon. Suunnitelmissa on nukkua a lot ja pestä ikkunat, niin saan ton kevyemmän kännykän omaksi. Ja se ruskettuminenkin olisi ihan jees kunhan vaan aurinko suostuu näyttäytymään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti