7. kesäkuuta 2012

Denmark, a land of zoos

Oon ihan älyttömän hyvällä tuulella, sain nukkuu melkeen yhdeksään <3 Okei, heräsin mä pari kertaa aikaisemminkin, mutta kertaakaan ei tullut Lauri tai kukaan muukaan repii sängystä ylös vaan sain jatkaa uniani. Kymmenen jälkeen lähdettiin ensin tohon lähikylään katselemaan ympärillemme ja shoppailemaan. Mitään en oikeestaan itelleni löytänyt, pojat puolestaan taisivat raahata kolmannet legolaatikot tällä reissulla autoon. Mistä vetoa, että siinä vaiheessa kun haluaisin itse hankkia jonkun tuliaisen äiti rupee valittamaan ettei pysty kun ei mahdu laukkuihin. Siinä vaiheessa voitte olla varmoja että muutama legolaatikko ja se äidin lampaantalja saavat kyytiä.

Jatkettiin matkaa Blåvandin eläinpuistoon, joka ei ollut läheskään yhtä suuri kuin Givskud. Noi pienemmät kuitenkin tykkäs kun pääsivät silittelemään kaneja ja vuohia ja paria apinaakin. Mutta hei, mä tein oikeesti jotain niin siistiä etten oo ikänäni tehnyt. Tiiän, et puolet ihmisistä pitää mua hirveenä raukkiksena ja pelkurina kun en suostu menemään mihinkään huvipuistolaitteeseen, jossa mennään pää alaspäin, mutta mulla ei ole mitään ongelmaa inhottavampienkaan eläinten kanssa niin kauan kun ne eivät pure tai pistä. Joten tänään mut saatto löytää eläinpuistosta yli parimetrinen elävä käärme kaulassa, Lassi uskalsi kokeilla vain sen verran että äiti sai otettua kuvan. Hetken mä ehin jo ajatella salakuljettavani sen käärmeen Suomeen ja ottavani sen mulle lemmikiksi.

Käytiin syömässä ja (taas) kaupoilla läheisessä rantakylässä, jossa paikallisten englanninkielen taito oli aika olematon. Jotenkin selvittiin mun puhuessa ruotsia, Lassin saksaa ja äidin englantia. Elekieli on kyllä aika jees. Kotimatkalla pysähdyttiin vielä hiekkadyyneillä ja rannassa, ja nyt on sitten ainakin yksi asia mun kesätekemisten listalla tehtynä ja simpukkasydän Atlantin rannassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti