14. kesäkuuta 2012

Written in the stars

Tänään en saanut raahattua kameraa niin minnekään, joten kuvia ei nyt löydy. Haluun kummiskin kirjoittaa pikkaisen mun päivän tekemisistä :)

Kuten aina kesäisin mul oli vähän hidas aamu, tiedän et oon herännyt jo joskus ennen yhdeksää, mutta ensimmäiset muistikuvat on joskus puol yheltätoista. Lassin kertomuksen mukaan raahauduin vessaan ja aamupalalle yhdeksältä, mutta mitään tolkkua mun puheista ei kuulemma saanut, nuokuin vaan pöydän ääressä mumisemassa omiani ja painuin takaisin sänkyyn. Kyllä mä kouluaamuina oon joskus ihan pirtee vaik heräänki jo kuudelta, en sit tiedä mikä kesässä saa mut zombeilemaan noin pahasti. Ainoa järkisyy jonka keksin on, että mulla on joku aivoverenkiertohäiriö joka ilmenee oltuani pitkään makuulla. Hoppas inte. Eikä toikaan nyt miltään kauheen järkevältä kuulosta.


Yhentoista aikoihin lähdin kirjastoon hakemaan mulle luettavaa ens viikoksi, vihdoinkin hyllystä löytyi Becca Fitzpatrickin Langennut enkeli. Mukaan lähti lisäksi yksi Maria Kallio -dekkari (aivan parasta luettavaa jos haluaa ettei aivot muutu ihan möhnäksi auringossa) ja Seita Parkkolan Ruttolinna, jonka kylläkin oon lukenut jo varmaan neljästi. Viime kerrasta kummiskin yli puoli vuotta, joten pakottava tarve iski bongattuani sen hyllystä. Kannattaa lukea, muutkin Seita Parkkolat on tosi hyviä (en vaan kehtaa lukea niitä julkisesti, koska pillahdan itkuun aina, kun eräs sen lähes kaikissa kirjoissa esiintyvistä henkilöistä mainitaan - on vaan niin surullista, et mun lempihahmol on niin hirvee kohtalo eessä). Kirjastosta matka jatkui kohti Martsaria ottamaan vastaan uudet ykköset. Mun vuoron ois pitänyt olla yhden ja kolmen välillä, mutta olin paikalla jo puol yks Miiran ja Nooran seurana ja lähdettiin Adan kanssa vasta neljältä. Mussutettiin karkkia, vastailtiin vanhempien (lue äitien ja muutaman kummitädin) esittämiin kysymyksiin, juttelin kaikkien Klaukkalalaisten ja Nurtsilaisten kanssa, pidettiin palopuheita Jameran arvonnasta, johon kaikki mun vuorolla tulleet osallistui, höpistiin jotain ihan omiamme ja stalkattiin tulevia ykkösiä naamakirjasta. Mun tavoitteena on, että osaan kaikkien nimet ja naamat ulkoa sitten syksyllä, ja kun meen moikkaa nimeltä jotain ihan tuntematonta saan nautiskella niitten hämmentyneistä ilmeistä. No ei vais. Kunhan oppisin nyt ensin tulevien kakkostenkin nimet, meen edelleenkin Laurissa ja Joelissa sekaisin.

Just ennen lähtöä Martsarista sain kirjastosta viestin, et mun varaama kirja on vihdoinkin tullut. Olin ekana jonossa, mutta luulin, ettei se kirja ilmestyis välttämättä ees tän kesän aikana suomeksi. Eli yllätyin tosi iloisesti, ja nyt saan nautiskella mökkireissulla Ally Dondien kirjoittaman Rajalla! Kymysys on nyt vaan, et montako kertaa joudun uusimaan lainat ennen kuin saan noi kaikki neljä kirjaa luettua.

Lopun iltaa pyhitin sille ikkunanpesulle, ja nyt voin vaan sanoa, et urakka on vihdoinkin ohi. Kaikista paras fiilis tuli, kun hokasin näkeväni omasta ikkunastani läpi. Maisemat ei oo kummoiset, mutta näänpähän kuitenkin. Sitten sain kans tän mun huoneen siivottua marsujen häkkiä lukuunottamatta, jonka jätin ihan tarkoituksella huomiseksi. Äiti ei nimittäin kummiskaan siivoa sitä mun ollessa mökillä, ehkä vähän noukkii lapiolla pahimpia papanoita pois. NYT KUN VAAN PÄÄSIS SINNE MÖKILLE<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti